this is me - two

Hooola!

Jaaa, ”hola”, för det var just Spanien jag åkte till. Ni vet, det här är fortsättning på min historia (så om ni inte läst förut så uppmanar jag er att börja från början)… Jag åkte dit med min mamma, vi skulle vara borta i 15 dagar och vid det här laget hade jag och Mr. 1 det ännu tyngre. Jag hade nämligen börjat pratat med Mr. 2 ännu mer, jag tror de var mest p.g.a. trots och för att jag skulle visa min självständighet. Mr. 1 har nämligen alltid varit väldigt kontrollerande. Något jag gillade i början men som sedan bara blev fel.

 

Because I’m a creep and I’m a weirdo,
what the hell am I doing here? I don’t belong here


Innan resan till Spanien var jag förskräckt, delvis p.g.a. att jag skulle åka med min mamma ensam till ett ställe jag aldrig varit och delvis för att jag skulle behöva vara utan Mr. 2, jaa, det var han jag var rädd att sakna. Inte den jag var tillsammans med, då är väl något fel?  Resan avgick i mitten av april och att komma bort kändes trots allt bra.

 

Om jag skulle beskriva mig själv under den här tiden så skulle det vara som i behov av bekräftelse, naiv och i väldigt mycket behov av mer självkänsla. Detta gjorde även att jag ständigt sökte detta, jag ville vara perfekt. Hade känt mig så dålig under en längre tid och ville att folk skulle se mig, jag ville vara fri.

 

Väl i Spanien träffade jag Mr. 3, han var perfekt. Fin, trevlig, snygg, urdålig humor (precis som jag) och framförallt så var han äldre. Men, han hade en bror och de var brodern som fick företräde till mig. Han var snäll brodern, väldigt väldigt fin och visst har han sin charm. Jag spenderade min tid i Spanien med dessa två herrar och tror aldrig jag känt mig så uppskattad i hela mitt liv. De accepterade mig, var trevliga och gjorde allt för att visa att de tyckte om mig. För första gången i mitt liv kände jag mig fri, levande och helt utan bekymmer. Det är känslan som jag hade där som jag sedan dess ständigt letat efter. Oberoendet och friheten.


Efter 15 dagar kom jag hem till Sverige igen, brunare än någonsin och med en självkänsla på topp. Allt var perfekt och jag träffade Mr. 1 redan nästa dag. Då jag såg honom så var jag så mån om att få allt att fungera, att det skulle bli bra mellan oss nu då jag fått vara mig själv ett litet tag. Så blev inte fallet, dagen efter, i slutet av april gjorde vi slut på ett ett år och tio månaders förhållande…

 

Jag fällde aldrig en tår för honom efter vi gjorde slut. Jag fick en kick, av samma slag som mina äventyr i Spanien gett mig. Jag var fri och hade möjlighet att göra allt jag velat. Jag fortsatte prata med Mr. 2, Mr. 3 och Mr. 3s bror.

 

Mr. 2 hade alltid varit osäker och starkt visat mig att han inte ville ha något förhållande, trots att han sagt det så visste jag att han kände något, jag var dock helt säker på att han lekte med mig och ville ha kontroll. En kontroll som jag vid den här tiden lärt mig att hålla mig ifrån. Men då jag kom hem från Spanien och insåg vilka förändringar min frånvaro gett denne man så kunde jag inte sluta prata med honom. Han blev min drog, han visste precis hur han skulle göra för att ha mig kvar.

 

Mr. 3 och hans bror var allt annat än några som kontrollerade mig, de var snarare kontrollerad av mig. Jag visste att Mr. 3s bror var kär i mig, han sade det ganska snabbt och ville att vi skulle ses. I ett tag var jag med på noterna, men kände ganska snabbt att han inte var något för mig. Det var då Mr. 3 steg fram och sade ”man lever bara en gång”, ett uttryck som än idag får mig att le. Han berättade att han ville bli min, jag tvekade ännu men just i den sekund då han sa som han gjorde så gjorde det mig till världens tryggaste person.

 

Nu hade jag alltså gått från en oerfaren tjej med sin första pojkvän till en oerfaren tjej med ett ex som inte mådde bra alls och tre stycken män som tydligt visade att de ville ha mig.

Hur hanterar en oerfaren och bekräftelseberoende tjej detta?

Det var vad jag funderade när allt plötsligt gjorde ännu en helvändning. Min pappa fick en stroke, blev inlagd på sjukhus och jag, jaaa, jag tog stöd från alla de fyra som jag hade runt mig. Men det var en som fanns för mig extra, han fanns på ett sätt som ingen annan än han klarar av. Vem det var och fortsättning på berättelsen skriver jag i nästa del…

 

Fortsättning följer imorgon…


xo/crazypie


Kommentarer
Postat av: pingvinen♥

fin blogg :D

allt bra med dig? :)

2010-05-21 @ 18:18:38
URL: http://piingvinens.blogg.se/
Postat av: Bloggarmaja

wow bra skrivigt

2010-05-21 @ 22:19:06
URL: http://bloggarmaja.webblogg.se/
Postat av: LORISSALOVEBOMB

jag hinner tyvärr inte läsa...

2010-05-21 @ 23:52:37
URL: http://lorissalovebomb.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0