glad? ledsen?

Vet inte hur jag ska känna just nu. Jag berättade allt för honom, vart enda snedsteg, varje ond plan jag satt i verket. Trodde jag skulle förlora honom, men det gjorde jag inte. Istället berättade han om de snedsteg han gjort. Genom att höra vad han gjort blir jag äcklad och känner mig kränkt, kan då riktigt tänka mig hur han känner sig. Jag har nämligen gjort minst 20 gånger mer saker än han gjort. Det får mig att känna mig dålig, samtidigt som jag är lättad över att han tagit det så "bra".
Men skillnad på honom och mig är att jag gör sådana saker, inte han. Därför känns det så overkligt. Särskilt med tanke på att han gjort saker på grund av frustrationen han haft gentemot mig. Aldrig känt mig så skitig och rentvådd på samma gång som jag är nu. Men trots det så vet jag att han älskar mig, med tanke på vad han fått acceptera. Jag äcklas av tanken att han är med någon annan, jag äcklas av tanken att jag skulle vara med någon annan. Kanske det bästa sättet för mig att gå vidare var att just tala ut. Slippa ångestkänslorna som drev mig till dåliga saker. Det tror jag. Ska bli intressant att se hur saker utvecklar sig efter detta, just nu känner jag en äcklad känsla, magont, att jag är yr och tror den här dagen kommer bli lång.
Fan, det värsta är att inget skulle vara som det är om det förflutna inte vore som det är.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0