this is me - three

.. det var Mr. 3 som fanns på riktigt. Han ville träffa mig, han ringde för att berätta att han brydde sig och framförallt så ställde han inga krav. Jag lät honom hälsa på trots 40 mils avstånd. Då jag såg honom gå mot mig på perrongen kändes allt så rätt. Jag lyckades ta mig ifrån känslan av kontroll som Mr. 2 hade över mig och jag kände frihet med Mr. 3. Trots att han redan var några år över tjugo så var han oskuldsfull, känslig och jag kände mig som en drottning i hans sällskap. Efter en halv vecka med honom var jag fast.

På den här tiden hade jag fortfarande en hobby som jag ägnade mycket tid åt. Jag skulle därför resa bort lördagen efter Mr 3 varit hos mig. Det kändes träkigt att säga hej då och jag märkte att det gjorde honom helt förstörd. Jag blev ärligt lite rädd över att hans tårar föll då han gav mig en kyss och vände sig om och gick. Under hela tiden Mr. 3 var hos mig så hade jag kontakt med Mr. 2, han visste allt. Jag förstod nog inte då hur ont det måste ha gjort för honom att känna känslan av okontroll och att den man tycker mest om försvinner.

Det mest romantiska någon gjort för mig någonsin hände den där kvällen, den där lördagskvällen efter att jag och Mr. 3 sagt hej då. Klockan 20 på kvällen ringde min telefon och det var han som berättade att han var påväg till mig, bara för att få ge mig en kyss. Hela jag började skaka av nervositet då jag förstod att han bestämt sig att åka nästan 20 mil på en kväll för att se mig. Det var den kvällen han sade att han älskar mig, och jag sa samma sak tillbaka, men att jag sa det tillbaka är något som Mr. 2 aldrig fått reda på.

Att känna sig så överväldigad och lycklig gjorde mig salig. Det gjorde mig också blind och desperat efter ännu mer bekräftelse. Sommaren började och vi spenderade all tid som vi kunde tillsammans, jag och Mr. 3.

Mr. 2 i sin tur försökte stötta mig så mycket som han kunde. Jag gjorde honom illa varje dag genom att prata om Mr. 3 men jag brydde mig inte, jag hade allt jag önskade. Allt var ju en dröm...

Mr. 2 var under hela denna tid 70 mil ifrån mig, vi sågs inte något utan telefon och internet var de sätt som vi fick kontakt på. Jag valde därför i mitten av juli att bryta kontakten med honom. Ännu en befrielsekänsla kom tills jag insåg hur ledsen han blev och det var då han bestämde sig för att vi skulle ses om jag tillät det. Jag stod då mitt emellan två killar, en som var spännande och som gjorde mig totalt beroende och en som gav mig kickar av frihet. Jag valde att göra slut med Mr. 3 och att träffa Mr. 2.

Då jag tänker tillbaka på det själv så känns det absurt att jag kunde göra så, att jag kunde spela så på människors känslor. Jag var egositisk, dum och nyfiken. Jag träffade Mr. 2 och hade en underbar vecka. Under hela tiden vi pratat innan dess fick jag kämpa för att få mer och mer delar om hans liv berättade för mig. Efter att vi setts så ville han satsa på mig helt. Han sa att han kände något för mig och ville vara med mig. Även om det var allt jag hade önskat i så många månader så skrämde det mig otroligt mycket. Jag var inte beredd på hans ärlighet och att hans närhet skulle ge mig de känslor som de gjorde. Jag klarade inte pressen och gick tillbaka till Mr. 3 i mitten av augusti, jag och Mr. 2 hade då fortfarande inte blivit officiellt tillsammans eftersom att jag kände mig osäker men den smäll han tog av att jag valde Mr. 2 kommer alltid sitta i. Jag var en bedragare, en lögnare och en tjej med endast ett intresse - bekräftelse.

Mr. 3 tog emot mig med öppna armar, han älskade mig som aldrig förr men jag märkte rädslan i hans blick och i hans sätt att vara. Han var livrädd att förlora mig och nu visste han även om Mr. 2.

Jag vet att det är möjligt att älska två personer samtidigt. Det kanske låter naivt men det är inte alltid en människa är den helt perfekte. Jag älskade dem båda, men jag valde den som var mest realistisk för mig, den som kunde ta hand om mig och den som jag kunde styra. Den människan var Mr. 3, det var han som jag visste var jag hade. Mr. 2 däremot blev för spännande, för svårstyrd och mystisk. Men jag slutade aldrig prata med honom, slutade aldrig tänka på honom.

Att dras mellan två människor tär på en själv. När man också under denna tid har en mamma som inte klarar av att ta hand om sig själv, en pappa som riskerat att dö i stroke, en hobby som ställer många krav, en skola och ett jobb så blir det svårt att hålla sig själv i trimm. Men jag kunde inte välja pga rädslan att bli själv och att förlora dem båda. Jag testade deras gränser och insåg snabbt att Mr. 2 accepterade att ha det av mig han fick medan Mr. 3 behövde mer bekräftelse.

Efter två månader i detta helvete gav jag upp och vad jag gjorde då kan ni läsa nästa gång jag skriver...

xo/crazypie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0